Dag 8 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Nienke - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Nienke - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

04 Januari 2016 | China, Sjanghai

Nog gesloopt van een korte nacht, waarin ik niet kon slapen van de kou (but you had an airconditioning in your room, why didn't you turn the heat up? Aldus onze tolk Collin bij het ontbijt...) stapten we in de bus op weg naar Shanghai. Gelukkig was het in de bus lekker warm en heb ik daar nog een paar uurtjes slaap kunnen pakken.

Bij aankomst bij ons hotel in Shanghai zijn we gelijk op pad gegaan. Allereerst zijn we met de metro naar de copy market gegaan. Dit waren allemaal gangen met kleine winkeltjes waarin ze vooral overal ongeveer hetzelfde hebben. Dit geeft wel de kans om op alles af te dingen. Op een gegeven moment wordt het een sport om zo goedkoop mogelijk leuke dingen te scoren.
Na een kort rondje in de copy market hebben we geluncht bij burger king. Daarna zijn we de copy market weer ingelopen, om nog een uur te shoppen voor souvenirs. Vervolgens hebben we 14 km gelopen voor ons diner bij de mc donalds. Ondertussen zijn we langs diverse winkels gekomen, waaronder een straat met allemaal muziekinstrumenten winkels. In een van deze winkels heb ik een Hulusi gekocht. Dankzij mn zusje en Google erachter gekomen hoe het heet, en dat het een voorloper is van de accordeon. In de muziekstraat kwamen al gauw diverse foute grappen. Zo was Elvera volgens Siebe (allebei altsax) een sax teacher , en sprak Siebe, na aankoop van wen houten fluitn de woorden: ik ben echt blij met mijn grote fluit. Maar eigenlijk was te toon al gezet toen Elvera in de copymarket aan een vrouw vroeg: Do you have balls? (Doelend op de yasmine flower, die er uitziet als een grijze bal).

Uiteindelijk geeindigd bij een zeer mistige bund: een boulevard waar je bij helder weer schitterend uitzicht hebt op de skyline van Shanghai. Daarna zijn we bij de Mac gaan dineren, en zijn via de m&m store terug naar de metro gelopen.

Eenmaal in het hotel met zn 6-en een kaartspel gedaan, onder genot van bier,cola en chips. Er kwam steeds weer iemand bij, waardoor het uiteindelijk nog een lange maar zeer gezellige avond was!

• 10 Januari 2016 - 12:26

Sonja Jansen:

Hoi Nienke,

net je verslagen gelezen. Erg leuk, feest der herkenning en grappig om de verhalen uit de 'bus 2' nu ook horen.