Dag 6 - Reisverslag uit Hangzhou, China van Nienke - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Hangzhou, China van Nienke - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

03 Januari 2016 | China, Hangzhou

Na een ontbijt in de ronddraaiende 25e verdieping van ons hotel, vertrokken we om 9.30 uur van Jiaxing richting Hangzhou. Omdat Willeke (tenorsax) en Antoine (geluidsman) jarig waren, hebben we diverse verjaardagsliedjes voor ze gezongen. Natuurlijk kon "happy birthday" niet ontbreken, gevolgd door "hanky panky shanghai ". Dat bracht onze tolk Collin op het idee om ons het lied in het Chinees aan te leren. Vervolgens heeft hij het met zijn mobiel gefilmd omdat hij een vriendin had die ook jarig was. Na een relatief korte reis kwamen we rond 11 uur aan in het hotel. Ook nu weer een chique hotel, waar in de lobby een poster hing met: welcome Orchestra Holland Vocal Dating. Na een heerlijke lunch met bier om 11.00 uur zijn we met de bus naar West Lake en het centrum van Hangzhou gereden. West lake is een meer dat in de stad ligt, we hebben hier een stuk gewandeld. Het leek wel een beetje op de Efteling: erg druk en heel toeristisch, met allemaal Chinese gebouwen.
Vervolgens zijn we via een aantal winkelstraten gelopen: veel kleine winkeltjes en dure bijenkorf-achtige winkels. We hadden in de verte al wel een tempel gezien, dus besloten (met een emmer van KFC) een late lunch te houden op de weg naar de tempel. Zo zaten we voor de ingang van de tempel met 7 man op een bankje te genieten van eens iets anders dan Chinees eten :).

Na heel veel traptreden te hebben beklommen kwamen we bij de tempel. Daar was een grote bel die je zelf mocht luiden, en diverse bomen en muurtjes met daaraan rode houten kaartjes/labels. Op die labels stonden (meestal Chinese) boodschappen. Natuurlijk hebben wij ook zo'n rood kaartje gekocht en daar achter gelaten. Eenmaal bij de grote tempel aangekomen, stond een vrouw in een bruidsjurk te poseren voor een fotograaf. Tegelijk werd de tempel versierd en stond er een bord met een bruidspaar naast de ingang. Dus of ze daar nou echt gingen trouwen, of dat het een soort bruiloft - beurs was.... geen idee.
Omdat we wel nieuwsgierig waren naar het uitzicht van bovenop de tempel, hebben we nog een heel aantal treden getrotseerd. Boven aangekomen was het uitzicht adembenemend. De zon was aan het ondergaan, en de smog zorgde ervoor dat het leek alsof het mistig was. Het paste mooi bij de sfeer, en leverde ook mooie plaatjes op.
Omdat we graag op tijd bij de verzamelplaats voor de bus wilden zijn, hebben we helaas hier geen uren van kunnen genieten, en zijn we naar het plein onderaan de tempel gelopen. Hier stonden een hoop Chinezen met kleine parachutes te gooien, die je bij een kraampje kon kopen. Na een uitleg van een Chinees hoe je zo'n parachute moest opvouwen, moest dit natuurlijk ook zelf geprobeerd worden.
Inmiddels begon het donker te worden, en werd de tempel verlicht.

Na een vroeg diner (rond 19.00 / 19.30 uur) hebben we lang getafeld en zijn daarna op zoek gegaan naar een bar om wat te drinken. Dat vonden ze maar raar: niet eten, alleen drinken. En ook met zn allen in een grote kring om meerdere tafels leken ze niet te snappen. Net als dat er af en toe nieuwe mensen bij kwamen, en ook weer weg gingen. Er werden dan ook meerdere keren foto's gemaakt door het personeel.

Morgen vertrekken we om 8.30 uur naar Ningbo, om daar alweer ons laatste concert te geven... Wat vliegt de tijd. Ik heb het enorm naar mijn zin, het touren bevalt me wel. Het voelt niet alsof ik met 55 vreemden op reis ben. Gelukkig heb ik nog 3 dagen om optimaal te genieten!